Do pre samo nekoliko godina, rad od kuće predstavljao je nešto nezamislivo. Onda je došla 2020. godina u kojoj smo svi mi morali da se navikavamo na nove stvari, a jedno od najvažnijih nasleđa tog perioda i jedan od aspekata nove normalnosti jeste mogućnost rada van tradicionalno shvaćenog okvira kancelarijskog prostora. Rad od kuće je drugačiji od rada u kancelariji, ali i on ima svoje prednosti i mane, te je stoga neophodno da se stvore mogućnosti da svako od nas iskoristi svoje potencijale i obavi sav svoj posao u zacrtanom roku.
Verovatno najvažnija stvar u tom kontekstu jeste imperativ kućne kancelarije, odnosno radnog prostora u kojoj osoba koja radi od kuće može da se izoluje od ostatka svog doma i da se posveti radnim, a ne privatnim obavezama. Ako i vi želite da naučite kako možete da organizujete svoju kućnu kancelariju u malom domu na najbolji mogući način i da iskoristite svaki pedalj slobodnog prostora u njoj, evo nekoliko stvari koje bi trebalo da imate na umu.
Pronađite adekvatan prostor
Apsolutno najbitniji korak u opremanju kućne kancelarije, naročito u malom stanu, jeste pronalazak adekvatnog prostora. Za mnoge od nas, rad od kuće podrazumeva rad u izolovanom prostoru gde je mogućnost za smetnje minimalna, i stoga ljudi koji imaju praznu sobu, tavanski ili podrumski prostor pretvaraju ove kutke u kućne kancelarije. Međutim, ako živite u malom stanu, takve stvari vam nisu dostupne jer je svaki kutak doma dragocen.
Zato neki ljudi u ovim situacijama moraju da budu promišljeni i da ograniče svoj radni prostor na radni sto koji mogu da smeste u jedan ugao spavaće ili dnevne sobe, dok se drugi odriču terase i pretvaraju ovaj prostor u radni.
Ograničite se na neophodan kancelarijski materijal
Kada organizujete radni prostor u malom domu, morate da budete racionalni u vezi sa kancelarijskim materijalom koji ćete da koristite. Umesto da se odlučite za sve što biste mogli da imate u velikom kancelarijskom okruženju, budite mudri i zadržite samo stvari koje su vam apsolutno neophodne. Tako, na primer, umesto desktop računara koristite laptop, a umesto štampača i skenera kupite multifunkcijski model u kom su obe stvari dostupne.
Naravno, uvek morate uz sebe da imate neophodan papir za štampanje koji koristite svakoga dana, i stoga nabavite dovoljno papira da budete sigurni da vam neće ponestati usred važnog projekta. Na ovaj način ćete biti efikasni i produktivni, a to je upravo ono što će vaši poslodavci najviše da cene.
Iskoristite zidove
Umesto tradicionalnih ormara i kancelarijskih polica, u kućnoj kancelariji ograničene kvadrature ćete morati da budete praktični i iskoristite potencijal svojih zidova. Na njima možete da postavite police koje će da idu skroz do plafona i da vam daju dovoljno prostora za odlaganje neophodnih stvari i sitnica koje koristite tokom rada.
Ovako ćete imati više prostora oko sebe i smanjićete mogućnost da se osećate skučeno ili klaustrofobično, a i dalje ćete obezbediti sebi dovoljno prostora za stvari kojima ćete ubrzati svoj posao i postati efikasniji nego ranije, te je ovo višestruko korisno rešenje.
Razmislite o vratima
Najzad, postoji jedan trik sa vratima koji može da vam pomogne mnogo – radi se o jednostavnom rešenju koje je savršeno za sve skučene prostore u malim domovima, od kuhinje i kupatila do ostave i kućne kancelarije. Naime, ako ste pregradili jedan deo stana i u njega smestili svoj radni prostor, nemojte postaviti vrata tako da se otvaraju unutra jer ćete tako smanjiti ionako ograničen prostor. Umesto toga, vrata mogu da se otvaraju ka spolja ili pak razmislite o kliznim vratima koja su veoma praktična i vizuelno privlačna. Vrata su veoma važan aspekt kućne kancelarije jer vam pomažu da dođete do potrebnog mira i spokoja, te im se posvetite što pre.
Maksimalno iskoristiti svaki kvadrat kućne kancelarije nije lak posao, ali nije ni pretežak. Samo istražite ove ideje za organizaciju i počnite da sređujete svoj radni prostor u malom stanu već danas!
Foto:Freepik.com